SIDEBAR
»
El virus del mosaic del tabac a la nanotec.
marzo 31st, 2012 by alane

Els nanomaterials es troben molt de moda avui dia per les seues grans i pràctiques aplicacions tecnològiques, però, encara continuen sent molt costosos pel fet que els compostos usats per produir-los, són molt cars . Cercar nous compostos que permeten reduir els costos sense dubtes impulsarà la indústria nanotecnològica.
Però, per què no buscar als mateixos éssers vius? La natura ofereix una gran varietat d’estructures complexes i resistents a nivell nanoscòpic, un clar exemple és la mateixa molècula d’ADN, a més, comptem amb certes proteïnes estructurals com els microtúbuls, o millor encara, una capaç de multiplicar-se i transportar informació, els virus.

La modificació genètica dels virus es va fer a l’ institut de Biociències i Biotecnologia de la Universitat de Maryland. Aquestos virus modificats van ser gastats per infectar les fulles de les plantes de tabac. Després d’unes setmanes, van recol•lectar les fulles infectades i van procedir a extreure els virus d’elles mitjançant trituracions, filtracions, i altres mètodes fisicoquímics com l’extracció de dissolvent.

Després, van usar aquesta solució de virus per a banyar una placa metàl•lica, on els virus, gràcies a les seves modificacions genètiques, s’adheriran a la superfície de l’elèctrode metàl•lic de manera organitzada. Després, aquesta placa envoltada pel virus és coberta amb un metall conductor com el Níquel. Aquesta cobertura ,a més, ofereix una protecció perquè el virus no puga contaminar les superfícies en les que es posa en contacte. Finalment, aquest elèctrode és usat per a la fabricació de bateries alcalines, el qual podria ser portat a nivell industrial.

Sense dubtes, l’ús d’aquests virus és una molt bona alternativa ja que és barata, renovable i eficient.

Bibliografia: http://www.eng.umd.edu/html/media/release.php?id=71