SIDEBAR
»
El virus del TMV es converteix en una mena de taxi per a insecticides naturals
Abr 11th, 2012 by alane

Un virus destructor de plantes, que els productors consideraven el seu pitjor enemic, aviat podria convertir-se en un aliat en la batalla contra plagues i malalties de cultius, d’acord amb investigadors de la Universitat Estatal de Florida.

Uns científics han modificat genèticament el virus del mosaic de tabac perquè aquest puga produir un insecticida natural i ecològic, que ha transformat al patogen en una fàbrica química microscòpica, segons Dov Borovsky, entomòleg de l’Institut d’Aliments i Ciències Agrícoles de l’esmentada universitat.

«El virus modificat és pràcticament inofensiu per a les plantes, i es limita a produir l’insecticida. Les plantes inoculades amb el virus acumulen ràpidament la suficient quantitat d’insecticida com per matar plagues d’insectes que consumeixen les fulles, «assegura Borovsky.

El virus del mosaic del tabac és comunament utilitzat en investigacions genètiques, pel fet que els gens es poden afegir a aquest fàcilment.
El producte químic, conegut com a factor oostático modulador de la tripsina (TMOF, per les sigles en anglès) impedeix als insectes produir un important enzim digestiu anomenada tripsina. Igual que el virus del mosaic de tabac, TMOF no té efectes en la població humana. No obstant això, pot causar que els insectes morin de fam, en ser incapaços d’absorbir els nutrients dels aliments que ingereixen.
El virus presenta una àmplia gamma d’hostes, així que pot ser utilitzat per a moltes més plantes. Únicament no es pot gastar per a plantes monocotiledóneas, com ara el blat de moro i pastures, però pot ser potencialment utilitzat en moltes d’altres plantes de fulla ampla, incloent fruites i hortalisses.
El virus modificat del mosaic del tabac produeix TMOF a la coberta de proteïna del seu exterior, així que les plantes inoculades acumulen més TMOF cada vegada que el virus es reprodueix. Quan els insectes s’alimenten de la planta, també ingereixen TMOF. Aquestos moriran al llarg de 72 hores, si són vulnerables. El rang de plagues susceptibles a TMOF sembla ser ampli. Hi ha dos tipus diferents de sistemes d’enzims que els insectes fan servir per digerir els seus aliments: un és a base de tripsina, de manera que totes les espècies amb aquest sistema són vulnerables.
El virus del mosaic del tabac pot ser adaptat per proveir el transport d’altres insecticides en el futur.

Font: http://www.hortalizas.com/pdh/?storyid=1239

»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa